Chat kinyitása
Bejelentkezés Regisztráció
«
1
»

Traxx (Bilderburgh, Dope Means) interjú

Körülbelül egy hónappal ezelőtt gratuláltunk egy trekkjükhöz, a Pittsburgh-i csapat egyik tagja rögtön felvette velünk a kontaktot, és nagyon örült, hogy az európai arcok rajta vannak még az underground cuccokon. Úgy gondoltuk megkérdezzük pár dologról, és ezt veletek is megosztjuk...

Ahhoz a bizonyos zenéhez klipp is készült, erre kaptuk fel a fejünket a Ghettoradio-nál, és úgy gondoltuk, ezekkel a srácokkal érdemes foglalkozni. Vigyázat, szigorúan földalatti életérzések jönnek!


G.R.: Elmagyaráznád kikből is áll a csapat? Ha jól értettem létezik a Bilderburgh, de azon belül te a Dope Means nevű formáció tagja is vagy. Hogy is van ez?

Traxx: A Dope Means-t ketten alkotjuk Crumb-al, akivel 2008 óta dolgozunk együtt. Igazából mindig is együtt toltuk. Korábban a Padded Cell People tagjaiként két másik MC-vel. Volt némi sikerünk itt helyben, de aztán az egyik tag kilépett, Crumb pedig csatlakozott a sereghez. Akkoriban alapítottuk a Dope Means-t. Kiadtunk egy mixtape-et Burghatory címmel, amit aztán egy album követett, a Government Funded. Amikor Crumb hazajött a seregből, egyesültünk egy másik csapattal, a Spit Clik-el. Ennek a tagjai Rambo és Raspy. Aztán az egyik tag a PCP-ből visszatért Pittsburgh-be és ő is csatlakozott hozzánk, ő Blender, és így állt össze a Bilderburgh.

G.R.: Értem. Hogy jött, hogy együtt dolgozzatok C-Lance-el?

Traxx: Mindig is nagyon bejött C-Lance zenéje, és megkértük, hogy csináljon alapokat a Government Funded-ra. Azt a fajta zenét képviseli amit imádunk hallgatni, és rímelni rá. Egyszerűen az efféle kemény, ütős zenék passzolnak legjobban az agresszív, nyers politikai szövegeinkre.


G.R.: Rajta kívül kikkel dolgoztok még együtt?

Traxx: Bronz Nazareth-el, aki ugye a Wu-tang-el is dolgozott, Vherbal pedig olyan srác akivel mindig is szerettünk volna együtt dolgozni. Egy zenei megosztón bukkantunk az alapjaira, és átreppeltünk egy egész éjszakát egy buli alkalmával mikor először hallottuk. Szóval nem volt kétséges, hogy mindenképp nyomjuk vele a Government Funded-on. A közreműködések között pedig olyan szövegelők vannak, mint Reef The Lost Cause, vagy Block McCloud.

https://itunes.apple.com/us/album/government-funded/id648857166

G.R.: Kik voltak, vannak rátok hatással a zenében?

Traxx: Azokat az MC-ket szeretjük, akiknek van mondanivalója, illetve azokat a zenéket amelyek tartalommal, jelentéssel bírnak, bár mindenkinek megvan a maga kedvence, aki hatással volt rá. Crumb imádja a Linkin Park-ot, a Race Against The Machine-t, Slaine-t és Vinnie Paz-t. Raspy-nek mindene Chino XL, Jadakiss és a Jedi Mind Tricks. Rambo minden nap Big Pun-t hallgat, Blender pedig Jedi Mind Tricks-et és Madchild-ot. Jómagam pedig nagy rajongója vagyok Tech N9ne-nak, Slaine-nek és a La Coka Nostra-nak.

G.R.: Min dolgoztok mostanság?

Traxx: Jelenleg a Bilderburgh albumon dolgozunk. Durva lesz! Újra dolgozunk C-Lance-el néhány trekken, meg két helyi producerrel akik rohadt jó zenét csinálnak. Szóval kemény hangzás lesz az tuti. Pontos dátumunk még nincs az album megjelenésére, még a felvételeket rögzítjük. A mixelést és maszterelést Derek Ziko csinálja, akivel a Government Funded-on is együtt dolgoztunk. Nagyon tehetséges fickó.

G.R.: Mit gondolsz a mai Hip Hop-ról?

Traxx: Személy szerint azt gondolom, hogy a Hip Hop nagyon jó helyzetben van. Nem fogod megtalálni a rádióban, és ezt mindannyian nagyon jól tudjuk. Ez egy földalatti műfaj, ami nagyon jó. Az előadóknak nagyon nagy szabadságuk van az internettel. Közösségi oldalak, youtube, soundcloud. Szerintem ez így nagyon közvetlen, ez pedig elveszi az erőt a nagy kiadóktól, mert az igazi zene a mi ujjainkban van. A mainstream Hip Hop egyáltalán nem Hip Hop. Az Pop zene. Elismerem azoknak az embereknek a munkáit, és néha élvezni is tudom őket, bár azok a zenék nem versenyezhetnek az underground-al. Ezeket a zenéket eladják a városi tudatlan kölyköknek, akiknek hatalmas piacot alakítottak ki a pénzért, de az undergroundnak nincsenek határai. A mainstream előadók csak az aktuális trendi témákban készítenek zenéket, aminek csak a minél több eladás a lényege. Azonban olyanoknak érdemes meghallgatni a zenéit, mint Lowkey Londonból. Azok a zenék, amik nemzetközi problémákkal foglalkoznak, mindenkire hatással vannak.


Traxx: Talán ez is egy kormány összeesküvés, hogy az előadók ne foglalkozzanak olyan problémákkal, mint a Palesztin elnyomás és hasonlók. Ha az ember jó zenét csinál, és beleadja az érzéseit, akkor hasonlók jönnek ki belőle. Igazi problémák a világról, nem csak a napsütés és a szivárvány. Azt hiszem, ha a Hip Hop előadók így csinálják a zenéket, akkor azzal hozzájárulnak a Hip Hop gyarapodásához. Köszönöm az interjút! Mindig is bejött az Európai Hip Hop szcéna. Nagyon jó látni, hogy Európában virágzik a kultúra.

 

Sz.Máté

2013-09-13

További bejegyzések

«
1
»

Támogatók